1 2 3

Monday, August 30, 2010

Saya sayang Malaysia sebab..


Entry pada Hari Kemerdekaan Malaysia ialah berkaitan dgn makanan juga. Malaysia kaya dgn makanan! Cube cakap ape makanan yg x bes kt Malaysia ni? Sume best!!Saya sayang Malaysia!!! Saya bangga jadi anak Malaysia!!

Misi berbuka kali ini mencari ikan bakar pula :D

We heard about this one gerai ikan bakar at Jalan Bellamy, near Jalan Istana. So these two cool friends of mine came and pick me up at home to bring me there for berbuka! Seronoknyee!! :D :D

Tapi bile sampai2 rupenye tak bukak.. T_T

But hey we found this!


Ni lah tempat pakcik yg duduk atas sofa yg announce hari raya tu hahahaha! Opis dia kt celah2 jalan istana ni rupenye hahaha. Jakun gilaa :P

Disebabkan gerai ikan bakar tu tutup. Misi masih terus dijalankan. Mari makan kat kampung pulak. Kampung Baru!!!


Cari kuih dulu kat bazaar Kg Baru. Beli popiah basah, kuih apam, air susu strawberry dgn air asam boi. Yummms!!


Tak beli pun ayam ni. Saja tgkap. Abang tu speechless gile hahahaha!


Secara congak, lauk dia kira2 80 jenis..pergh...


Ikan bakaq~


Masa untuk melantak :D

Oh and just so u know, nama kedai ni Restoran Norizan. Nama kawan baik sy~

Lepas perut bulat jalan2 kat Bangsar pulak. Thanks Achan jadi supir malam ni!


Ted Baker handbag..Angan2 sahaja~


Anak sape la ni..


My boyfie :D

Eh banyak plak gmbar upload. Hihi.

Oh how I love being Malaysian :)


Lastly, smiles from us :)


Selamat Hari Kemerdekaan ke-53 MALAYSIA!!!!




9 comments:

humairah said...

ur shawl is so adorable!
sarah nampak sweet sgt~

bellabelon said...

hihi beli on9 lagi..
kan?sweet sarah pakai dress..dia ckp sbab jeans dia tgh basuh hahahaha..

ezzah k. said...

belle ko tgkap gmba ciken wings tu sbenanye nk amek gmba abg tu kan. cm ensem jgak. hahahaha! ok omay jgn buat muke!

bellabelon said...

hahaha sbenarnye ak saje tgkap gmba ayam tu, pastu lepas tgkap gmbar sarah cakap. 'eh abang tu tgk la', pastu baru ak pasan dia hensem pastu ak sengih heehee

humairah said...

ezzahh.. aku xwat muke!!!! mmg aku rase cmtu gak td.. hahahahahha~
hihi~ malu sendri~

Ernie Azera said...

Oh ikan bakar di jalan istana!
I selalu makan situ masa intern dulu :D

Pergi cari makan di Jln Kg Atap, KL pula yaa! best!!

bellabelon said...

yekee?? okeh nnt i try! thanks ern! :D :D

Adil said...

Shawl paisley lg! Lawa =D
awk.. ni entry 4 contest ker? haha. Post la byk2 gmba lg. Best!

bellabelon said...

Hehe kite beli from the same blog shop hee!
Taklah ni bukan untuk contest~saje2 je~
oke nanti kte post banyak2 lagi! :D